2014. március 3., hétfő

Serfőző Simon - Szerelem


 Ruháid belsejét kiforgattam,
felkutattam nappalod,
amelyen átjöttél,
mint egy síkságon, selymeid,
hajad szétkuszáltam.

Kihallgattam ágyad csöndjét,
ajtódból visszafordultam,
szétfeszítettem melletted álló sugarat,
vetkőzésnél meglestelek.

Tegnapi napba visszafutva
hangod meghallgattam újra,
feldúltam jelened, mint a lombot,
magánnyal bekerítettelek,
hogy kifaggassam vergődésed neszét,
szerelemben rádnyitottam szemem:
mindent megtudjak rólad.
Lélegeztél bennem boldogan.



2 megjegyzés:

  1. Az én szemeim vének és vakok,
    a te szemeddel látom csak a fényt meg;
    te viszed súlyát terhem nehezének,
    te támogatsz, ha összeroskadok.

    Tollam kihullt: szárnyaddal szárnyalok,
    a te szellemed ragad engem égnek;
    tél fagya dermeszt, nyarak heve éget,
    s úgy váltok színt, ahogy te akarod.

    Szívembe vágyat is csak vágyad olt már,
    benned születnek gondolataim,
    szavaim lángját lelked tüze szítja;

    nem érek többet nélküled a holdnál,
    amely az égbolt éji útjain
    csak a leszállt nap fényét veri vissza."


    Jane...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A verset írta: Giovanni Battista Strozzi (1479-1547) firenzei költő.

      Rónay György fordítása.

      További szép napot, örömteli hetet!

      Törlés