2013. augusztus 15., csütörtök

Szeitz János - Találkozások


(Federico Garcia Lorca
idézett Találkozás című versét
Illyés Gyula fordította.)


Küldenék
Egy verset Magának
Fényeset,
Mint a szerelem,
Tüzet gyújtó
Hideget:

„Se neked, se nekem
egymás felé nem szabad
lépni sem, nézni sem.
Tudod, tudod már, miért?
Oly nagy a szerelem.”

Nem küldhetem
Nem akarod,
Nem is teheted:

„Megy az ösvény, menj tovább!
kezemen
szögek sebe
élesen.
Nem látod, hogy vérezem?”


Nem láthatod,
Más utakról nézünk
Messze.
Falakon át, évek mélyén
Véres fagyott
Szerelmekre:

„Ne nézz hátra lépegess
csöndesen.
S imádkozz, akárcsak én,
Hogy legyen kegyelem,”


Élet szedett
Súlyok alatt, nem jutunk
Előbbre;
Imádkozzál helyettem is,
Lépegess:

„mert se neked, se nekem
egymás felé nem szabad
lépni sem, nézni sem”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése